P R O T O K Ó Ł Nr 16/11 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 24 sierpnia 2011 r.


 
            Or. 0063-1-16/11
P R O T O K Ó Ł   Nr 16/11
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 24 sierpnia 2011 r.
 
 
W posiedzeniu któremu przewodniczył Adam Ciesielski – Przewodniczący Komisji udział wziął drugi członek Komisji radny Jerzy Przybysz  i goście zaproszeni według listy obecności stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
            Przewodniczący obrad o godzinie 13,00 otworzył posiedzenie i po powitaniu członków komisji i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 2, co wobec składu Komisji wynoszącego 2 stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Następnie przewodniczący obrad przedstawił projekt porządku i poddał głosowaniu.
Porządek posiedzenia w brzmieniu jak niżej został przyjęty jednogłośnie.
Porządek posiedzenia
1.    Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011 r.
2.    Zakończenie.
 
            Komisja przeprowadziła kontrolę sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Boniewo
za I półrocze 2011 r.
            Budżet gminy przyjęty został Uchwałą Nr III/7/10 Rady Gminy Boniewo
w dniu 30 grudnia 2010 roku na kwotę :
Dochody – 13.015.663 zł.
w tym: dochody bieżące – 8.352.770 zł.
             dochody majątkowe – 4.662.893 zł.
Wydatki – 14.083.077 zł.
w tym: wydatki bieżące – 6.846.637 zł.
            wydatki majątkowe -  7.236.440 zł. 
Budżet w pierwszym półroczu nowelizowany był 7 razy w tym cztery razy przez Radę Gminy i trzy razy Zarządzeniem Wójta Gminy.
Przedłożone sprawozdanie w części opisowej szczegółowo wskazuje źródła dochodów oraz cele na które wydatkowano te dochody.
Ostatecznie plan budżetu gminy na dzień 30 czerwca 2011 r. zamknął się po stronie dochodów kwotą 13.160.594 zł. , z tego uzyskano dochody w wysokości 5.559.925 zł. tj. 42,25 %,  natomiast plan wydatków wynosił 14.228,08zł. z tego zrealizowano wydatki w kwocie 4.728.528 zł., co stanowi 33,23 %.
W budżecie gminy na koniec I półrocza wystąpiła nadwyżka budżetowa w kwocie 831.397 zł.,
z tych środków spłacono raty kredytu w kwocie 238.400 zł. do Banku Spółdzielczego w Lubrańcu oraz do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu spłacono pożyczki na kwotę 61.650 zł.
Zadłużenie Gminy na 30 czerwca 2011 roku z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów wyniosło na kwotę 2.745.280 zł.
-        w Banku Spółdzielczym Lubraniec – 1.807.294 zł.;
-        w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu
345.660 zł.;
-        w Banku Gospodarstwa Krajowego O/Toruń 592.326 zł. ( w lipcu została przekazana kwota 482.633 zł. z Urzędu Marszałkowskiego).
Relacja zaciągniętych kredytów i pożyczek do planowanych dochodów wynosiła 11,77 %
Wykonanie wydatków bieżących odbywało się sukcesywnie w ramach posiadanych środków, wydatki majątkowe będą realizowane w II półroczu zgodnie z zawartymi umowami na wykonanie zadań inwestycyjnych.
 
Komisja nie wniosła zastrzeżeń do sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2011 r.
Na tym protokół zakończono.
 
Protokół sporządziła:
G. Kwiatkowska                                                                            Przewodniczący obrad
                                                                                                   Adam Ciesielski
 
 

metryczka


Wytworzył: Grażyna Kwiatkowska (9 listopada 2011)
Opublikował: Zdzisława Bywalska (9 listopada 2011, 15:42:15)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1827